soğanlı domatesli koç yumurtası kavurması


Soğanlı, sivri biberli, domatesli koç yumurtası kavurmasını yaptım, yedim ve tarifini şimdi yazıyorum. Bu yemekte bir tane koç yumurtası, zeytinyağı, bir tane kuru soğan, bir iri diş sarımsak, bir tane yeşil sivri biber ve bir tane orta boy domates kullandım. Yemeği tatlandırmak için; başta tuz olmak üzere, karabiber, pul biber ve kimyon kullandım. Domatesim güzelse, kesinlikle kabuğunu soymam. Bu yemektede öyle yaptım ve domatesin kabuğunu soymadım. Domatesi iri doğramazsanız, yemek pişerken domates kabuğu kaybolur gider. Koç yumurtası üç yüz grama yakındı, ölçtüm.

Yemeğimi nasıl yaptım? Önce koç yumurtasının zarını çıkardım. Peşinden irice kuşbaşı doğradım, yıkadım ve güzelce süzdüm. Tavaya 4 kaşık zeyinyağı koydum, üzerine yumurtayı ilave ettim ve bıraktığı suyu çekip pembe renk alana kadar kavurdum. Üzerine sıra ile doğradığım soğanı, sarımsağı, domatesi, sivri biberi ilave ettim kavurdum. Peşinden karabiberi, pul biberi, kimyonu ve tuzu ilave ettim, malzemeyi karıştırdım. Yemeğin tuzuna baktım, sorun olmadığından yemeği ağızı açık olarak pişirmeye devam ettim. Ta ki, domatesler yumuşayıp suyunu bırakıncaya kadar. Nasıl mı olmuş? süper.

Bu blogdaki popüler yayınlar

düdüklüde kelle nasıl pişirilir

dana dili nasıl pişirilir

evde fırında kelle pişirme

dana yanağı nedir